بازدید رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد شورای اسلامی شهر همدان از شرکت كنترل گاز اکباتان

رئیس و اعضای کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان از شرکت كنترل گاز اکباتان بازدیدکردند.

شرکت کنترل گاز اکباتان، روز سه شنبه ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۵، میزبان رئیس و نمایندگان شورای اسلامی شهر همدان؛ آقایان علی اکبر نظری (رئیس شورا)، محمد تبریزی شهروی (رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری)، کامران گردان (رئیس کمیسیون خدمات شهری،حمل و نقل و ترافیک ،محیط زیست بهداشت)، حجت الاسلام سید مجید موسوی، محمد علی پرزاد و خانم نرگس نوراله زاده (رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا) بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا در این بازدید گفت: شرکت كنترل گاز اکباتان یکی از واحدهای موفق است که توانسته نقش ارزشمندی در اقتصاد استان داشته باشد.

محمد تبریزی با بیان این مطلب در بازدید از این واحد تولیدی بیان کرد: شرکت كنترل گاز اکباتان به لحاظ ایجاد اشتغال و گردش مالی که در استان ایجاد کرده است نقش مؤثری در اقتصاد استان داراست.

وی عنوان کرد: این شرکت یقیناً می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر واحدها باشد؛ زیرا در شرایطی که اقتصاد کشور دچار مشکلات فراوان بود شرکت كنترل گاز اکباتان توانست با برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده خود و در راستای اقتصاد مقاومتی کارهای ارزشمندی انجام دهد.

تبریزی با اشاره به اینکه این بازدید در راستای بررسی تنگناهای احتمالی این واحد تولیدی صورت گرفته است، اظهار کرد: شرکت كنترل گاز اکباتان با تمهیداتی که در داخل کارخانه اندیشیده است توانسته اقدامات مناسبی در راستای صرفه‌جویی و هدررفت انرژی و کمک به محیط زیست استان انجام دهد.

مدیرعامل و عضو هیأت مدیره شرکت كنترل گاز اکباتان نیز در این مراسم با تشریح تاریخچه‌ای از این کارخانه و عملکرد آن بیان کرد: این واحد در سال ۱۳۶۳ کلنگ‌زنی و در سال ۱۳۷۳ افتتاح شد.

محمدرضا جعفری عنوان کرد: این کارخانه سال گذشته ۲۵ میلیارد تومان فروش داشته است که ۱۰ درصد آن یعنی ۲/۵ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده بوده است که توانسته سهمی هر چند کوچک در اقتصاد استان ایفا کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۲۰ نفر (شامل نیروهای قراردادی و پیمانکاری) در این کارخانه مشغول به کار هستند، گفت: سال قبل توانستیم ۱۳۵ میلیون تومان ضایعات کارخانه را به فروش برسانیم.

جعفری بیان کرد: رگولاتور گاز شهری، کنتور خانگی، کنتور فولادی، کنتور هوشمند، دستگاه کالیبراسیون، کنتور گاز خانگی آلتراسونیک، حامل میل اسبک تیبا، درپوش موتور پراید و پوسته جعبه فرمان پژو و دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز خانگی از جمله محصولات تولیدی این کارخانه است.

وی گفت: دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز خانگی، دستگاهی است که به صورت انحصاری در این کارخانه ساخته شده است و به ثبت اختراع نیز رسیده است.

جعفری افزود: خوشبختانه این شرکت بعد از سالیان که تحت فشار بود مقاوم شده است و در این سال‌ها نیز که اقتصاد کشور با مشکل مواجه بود توانستیم با توانمندی خود به شکوفایی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *