بازدید مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی از شرکت کنترل گاز اکباتان

دکتر محمد تقی امانپور مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی، روز پنجشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۹۳ از شرکت کنترل گاز اکباتان بازدید کرد.

در این بازدید که مهندس وکیلی فرد (مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت) و هیئتی از وزارت نفت، شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت و مسئولین استانی نیز مشاور وزیر را همراهی می‌کردند، مهندس محمدرضا جعفری (مدیر عامل شرکت کنترل گاز اکباتان) ضمن معرفی شرکت و محصولات تولیدی ، گزارشی از فعالیتها، اقدامات و دستاوردهای این مجموعه صنعتی ارائه نمود.

در ادامه دکتر امانپور و هیئت همراه از واحدها و بخشهای مختلف کارخانه بازدید نمودند و از نزدیک با مراحل تولید محصولات شرکت، آشنا شدند.

مشاور وزیر نفت کشورمان در این بازدید، شرکت کنترل گاز اکباتان را به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و موفق استان همدان در سطح کشور برشمرد و وضعیت صادراتی این مجموعه صنعتی را مثبت ارزیابی کرد.

وی ضمن تاکید بر عزم دولت تدبیر و امید در حمایت از صنایع و تولیدکنندگان داخلی، به برنامه‌های حمایتی دولت در جهت توسعه صادرات محصولات ایرانی اشاره کرد و افزود: حمایت از تولیدکنندگانی که محصولات با قابلیت صادراتی به بازار عرضه می‌کنند، محدود به استان و بخش خاصی از کشور نیست و سراسر کشور را شامل می‌گردد.

دکتر امانپور در این بازدید از توافق مهم پولی ایران – ترکمنستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باید سالانه حدود ۳ میلیارد دلار به دولت ترکمنستان بابت واردات گاز پرداخت کنیم، توافق شده تا به هر میزانی که صاحبان کالا و خدمات به این کشور صادرات داشته باشند جایگزین پول گاز شود.

مشاور و نماینده ویژه وزیر نفت در صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی افزود : هم اکنون ۱۰ هزار دستگاه کنتور گاز به کشور ترکمنستان صادر کرده ایم و ۳۰ هزار دستگاه هم در مرحله انعقاد قرار داد است و ۳۰ هزار دستگاه هم در حال مذاکره برای صادرات در سال آینده هستیم.

گفتنی است پیش از این بازدید، دکتر امانپور و هیئت همراه با حضور در محل استانداری همدان با مقامات استانی نیز دیدار و گفتگو کردند.

لینک های مرتبط:

گزارش واحد مرکزی خبر از بازدید مشاور وزیر نفت

گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت از بازدید مشاور وزیر نفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *