تولید دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز سایز بالا برای اولین بار در کشور

با تلاش متخصصان شرکت کنترل گاز اکباتان، نسل جدید دستگاه‌های تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان ضمن بیان این خبر افزود: رگولاتور گاز شهری از تجهیزات بسیار مهم شبکه گاز طبیعی است که وظیفه حفظ ایمنی مصرف کنندگان را بر عهده داشته و با تنظیم فشار گاز ورودی به منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری و صنعتی، آن را به میزان دبی و فشار مورد نظر برای مصرف، ثابت نگه می‌دارد.

با توجه به این موارد، واضح است که رگولاتور گاز شهری می‌بایست از دقت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشد و لذا لازم است که دقت و صحت عملکرد آن توسط دستگاه‌های کالیبراسیون مورد سنجش و صحه‌گذاری قرار گیرد.

مهندس محمدرضا جعفری در بیان ویژگی‌های این دستگاه گفت: دستگاه کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری که با همت و کوشش متخصصان شرکت کنترل گاز اکباتان طراحی و ساخته شده است، قادر به تست و کالیبره نمودن انواع رگولاتورهای گاز با جریان ورودی ۴۰، ۶۵، ۱۰۰ و ۱۶۰ مترمکعب بر ساعت با فشار خروجی ۱۷٫۸ میلی بار (یک چهارم پوند) و ۱۶۰ مترمکعب بر ساعت با فشار خروجی ۲ پوند می‌باشد.

مدیر پروژه طراحی و ساخت این دستگاه نیز در این گفتگو یادآور شد: دستگاه مذکور با اتکاء به ۳۰ سال تجربه شرکت در زمینه تولید انواع تجهیزات ایمنی، کنترل و اندازه‌گیری گاز طبیعی، طراحی و ساخته شده است و هیچگونه نمونه داخلی و خارجی ندارد.

مهندس مجید لاله‌چینی خاطر نشان کرد: در طراحی این دستگاه تمام قوانین حاکم بر سیالات و پایپینگ اعمال گردیده و به نکات ارگونومی توجه ویژه‌ای شده است.

وی در بیان قابلیت‌های این دستگاه گفت: دقت اندازه‌گیری فشار خروجی از رگولاتور در این دستگاه برابر با ۰٫۱ میلی بار و دقت اندازه‌گیری جریان خروجی از رگولاتور برابر با ۹۵ درصد جریان اسمی است.

لاله‌چینی در پایان افزود: دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتورهای گاز با جریان خروجی ۵، ۱۰ و ۲۵ مترمکعب بر ساعت نیز طراحی گردیده است و مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد و به زودی رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *