ثبت اختراع دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز توسط شرکت کنترل گاز اکباتان

شرکت کنترل گاز اکباتان موفق به ثبت اختراع دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری در مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گردید.

مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان ضمن بیان این خبر افزود: با همت و تلاش متخصصان سخت‌کوش شرکت کنترل گاز اکباتان، دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری در دی‌ماه ۱۳۹۲ برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شد و با توجه به این‌که دستگاه مذکور هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی و خارجی ندارد این شرکت در صدد ثبت اختراع این محصول برآمد.

مهندس محمدرضا جعفری در ادامه گفت: بر این اساس اقدامات لازم جهت ثبت اختراع این محصول صورت گرفت و پس از طی مراحل مختلف و بررسی‌های کارشناسان مربوطه و اخذ تأییدیه‌های لازم از دانشگاه‌ها و مراکز معتبر علمی کشور، سرانجام در خردادماه سال جاری گواهی‌نامه ثبت اختراع به شماره ۳۷۴۴۴ برای دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری صادر گردید.

در ادامه، مدیر پروژه طراحی و ساخت این دستگاه گفت: رگولاتور گاز شهری از تجهیزات بسیار مهم شبکه گازرسانی است که وظیفه حفظ ایمنی مصرف کنندگان را بر عهده داشته و با تنظیم فشار گاز ورودی به منازل مسکونی و ساختمان‌های تجاری و صنعتی، فشار گاز را به میزان مورد نیاز جهت مصرف مشترکان، ثابت نگه می‌دارد.

با توجه به این موارد، واضح است که رگولاتور گاز شهری می‌بایست از دقت و قابلیت اطمینان بالایی برخوردار باشد و لذا لازم است که دقت و صحت عملکرد آن توسط دستگاه‌های تست و کالیبراسیون مورد سنجش و صحه‌گذاری قرار گیرد.

مهندس مجید لاله‌چینی با اشاره به بخشی از ویژگی‌های این دستگاه، بیان داشت: دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری، در دو مدل جهت سنجش و کالیبره نمودن انواع رگولاتورهای فشار گاز خانگی و صنعتی طراحی و ساخته شده و قادر است طیف گسترده‌ای از رگولاتورها با ظرفیت‌های ۵ تا ۱۶۰ مترمکعب بر ساعت را مورد آزمون قرار دهد.

وی افزود: دقت اندازه‌گیری فشار خروجی از رگولاتور در این دستگاه برابر با ۰٫۱ میلی بار و دقت اندازه‌گیری جریان خروجی از رگولاتور برابر با ۹۵ درصد جریان اسمی است و در طراحی دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری، تمام قوانین حاکم بر سیالات و پایپینگ اعمال گردیده و به اصول ارگونومی (فاکتورهای انسانی) جهت سهولت استفاده توسط کاربران دستگاه توجه ویژه‌ای شده است.

کاتالوگ این دستگاه را می توانید از اینجا دانلود کنید.

 کاتالوگ دستگاه تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز شهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *