حضور موفق شرکت کنترل گاز اکباتان در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

شرکت کنترل گاز اکباتان در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی پربارتر از همیشه حضور یافت.

نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «گسترش دیپلماسی انرژی و تقویت تولید داخلی» از ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار شد.

در این دوره از نمایشگاه، ۱۸۰۰ شرکت از ۳۳ کشور جهان، دستاوردها و توانمندی های خود را به نمایش گذاشتند.

انگلستان، استرالیا، اتریش، آلمان، بلژیک، آلبانی، الجزایر، کانادا، آمریکا، چین، فرانسه، هند، هنگ کنگ، عراق، ایتالیا، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، مالزی، لهستان، رومانی، روسیه، سنگاپور، اسپانیا، سوئیس، تایوان، تایلند، ترکیه، امارات متحده عربی، اوکراین و افغانستان از جمله کشورهایی بودند که توانمندی های خود را در این دوره از نمایشگاه در معرض دید کارشناسان صنعت نفت قرار دادند.

به گفته مسوولان برگزار کننده این نمایشگاه، تعداد شرکت کنندگان خارجی نسبت به سال گذشته، حدود سه برابر افزایش یافته و به ۶۰۰ شرکت از ۳۲ کشور جهان رسید بود؛ این در حالی بود که در نمایشگاه هجدهم تنها ۱۹۵ شرکت از ۱۵ کشور حضور داشتند.

در این دوره از نمایشگاه نفت، ۱۲۰۰ شرکت داخلی نیز شرکت داشتند؛ در حالی که در دوره هجدهم تنها ۸۵۰ شرکت از کشورمان به عرصه تولیدات و خدمات خود پرداختند.

با وجود افزایش تعداد شرکت های داخلی شرکت کننده در این نمایشگاه، انتقاداتی نیز توسط آنها مبنی بر کاهش فضای اختصاص داده شده به آنها مطرح شد.

فضای اختصاص یافته به تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته بود.

با وجودی که سازندگان و تولیدکنندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت درخواست داده بودند که ۱۳ هزار مترمربع از فضای نمایشگاه برای عرضه توانمندی ها و ظرفیت داخلی به آنها اختصاص داده شود اما تنها ۳۴۰۰ مترمربع به سازندگان داخلی اختصاص داده شد.

این در حالی بود که در سال گذشته ۷۰ درصد فضای مورد نیاز سازندگان داخلی تامین اما متاسفانه در نمایشگاه سال جاری تنها به ۲۵ درصد درخواست های آنها پاسخ مساعد داده شد.

گفتنی است سهم انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت به عنوان بزرگترین تشکل داخلی این بخش از کل فضای نمایشگاه کمتر از چهار درصد بود.

شرکت کنترل گاز اکباتان، امسال با برنامه منسجم تری نسبت به سنوات گذشته در این نمایشگاه حاضر شد و محصولات و توانمندی‌های خویش را در معرض دید مدیران و کارشناسان صنایع نفت و گاز کشور قرار داد.

با توجه به تعلق این شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری صنعت، مطابق روال همه ساله، قسمتی از غرفه این هولدینگ بزرگ کشور در سالن ۸ به کنترل گاز اکباتان اختصاص یافته بود.

علاوه بر غرفه فوق، شرکت کنترل گاز اکباتان در سالن میلاد که متعلق به اعضای انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران (استصنا) بود نیز به صورت اختصاصی حضور داشت و پربارتر از همیشه در این نمایشگاه حضور یافت و ضمن ارائه توانمندیها و تولیدات خود در عرصه ساخت تجهیزات نفت و گاز از جمله تولید انواع کنتورهای دیافراگمی گاز در دو نوع فولادی و آلومینیومی، کنتورهای گاز هوشمند و قرائت از راه دور، کنتورهای آلتراسونیک و انواع رگولاتورهای گاز شهری در سایزهای مختلف، دستگاه تست پرتابل کنتور گاز شهری، از جدیدترین محصولات و طرح‌های خود در زمینه تولید کنتورهای گاز ضدسرقت و دستکاری STE، نسل جدید دستگاه‌های کالیبراسیون کنتور گاز (Bell Prover)، دستگاه انحصاری تست و کالیبراسیون رگولاتور گاز، رونمایی کرد که مورد توجه مدیران، کارشناسان و متخصصان صنعت نفت و گاز کشور قرار گرفت.

گفتنی است غرفه‌های این شرکت در طول برگزاری نمایشگاه پذیرای تعداد کثیری از مدیران ارشد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران، مدیران ارشد، معاونین و کارشناسان شرکت‌های گاز استانی و خیل عظیمی از متخصصان، صنعتگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تلاشگران صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *