حضور کنترل گاز اکباتان در همایش و نمایشگاه سراسری مصرف کالای ایرانی

نخستین همایش و نمایشگاه سراسری مصرف کالای ایرانی از ۳ الی ۵ آبان ماه ۱۳۹۱ در قزوین برگزار شد.

در این همایش نخبگان ، پژوهشگران و مدیران ۱۳۰ واحد تولیدی بخش خصوصی و دولتی درباره حمایت از صنایع و راههای ترویج فرهنگ مصرف کالای داخلی بحث و تبادل نظر کردند. همچنین از ۱۷ تولید کننده برتر کشور در زمینه های مختلف تجلیل شد.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ، در این همایش ، توسعه مراکز فناوری کسب و کار ، خوشه های صنعتی و شهرکهای فناوری را از سیاست های دولت اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات نوسازی صنایع و فعالسازی صندوق ضمانت سرمایه گذاری به هشتاد درصد از صنایعی که برای نوسازی واحدهای خود اقدام کرده بودند ، تسهیلات پرداخت شد.

فخر الله مولایی ، حمایت از تولید داخل ، افزایش کیفیت و تقاضا برای مصرف کالای داخلی را از راه های مقابله با تحریم دشمنان اعلام کرد.

به گفته معاون وزير صنعت ، معدن و تجارت ، درحال حاضر ۹۰۴ شهرک و ناحيه صنعتي با فعاليت ۲۸۰۰۰ واحد توليدي و صنعتي در کشور وجود دارد که حمايت از آنها نقش مهمي در اقتصاد مقاومتي دارد.

عباسپور سخنگوي کمسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي نیز گفت : بايد با ارائه مشوقهايي از جمله معرفي توليدات داخلي ، فرهنگ سازي براي مصرف کالاي ايراني ، تشويق صادرکنندگان و اعطاي تسهيلات از صنايع حمايت کرد.

کارخانه ای نماينده مردم همدان و فامنین در مجلس شوراي اسلامي هم دو بازوي اساسي در توليد ملي را ارتقاي بهره وري و استاندار سازي اعلام کرد و افزود: ارتقاء بهره وري منجر به افزايش کيفيت کالاي توليد داخل و در نهايت کاهش قيمت تمام شده خواهد شد .

عضو کمسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر ارتباط صنعت و دانشگاه اضافه کرد: کاربردي کردن تحقيقات پژوهشي در بخش صنعت، زمينه توليد رقابت کالاي توليد داخلي با خارجي را فراهم مي کند.

شایان ذکر است شرکت کنترل گاز اکباتان به عنوان یکی از واحدهای صنعتی پویا و پیشروی استان همدان حضور فعالی در همایش و نمایشگاه مذکور داشت و غرفه شرکت در طول مدت برگزاری نمایشگاه پذیرای تعداد کثیری از مدیران ، متخصصان ، فعالان صنعتی و اقتصادی و نیز عموم مردم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *