حضور و مشارکت کنترل گاز اکباتان در ششمین همایش روز مهندس دانشگاه صنعتی همدان

حضور و مشارکت مالی و معنوی شرکت دانش بنیان کنترل گاز اکباتان در ششمین همایش روز مهندس و گرامیداشت خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه صنعتی همدان

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل گاز اکباتان، ششمین همایش روز مهندس و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی با حضور پرشور دانشجویان، صاحبان صنایع، مدیران ارشد سازمان‌ها و نهادها و اعضای هیأت علمی یکم اسفندماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی همدان برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در این همایش ضمن خوش‌آمدگویی و تقدیر از شرکت‌کنندگان در این برنامه، گفت: صنعت، تشنه مهندسان جوان و با سوادی است که آماده یادگیری هستند، دانشجویان پس از اتمام تحصیلات، باید در مسیر صنعت نیز به دنبال یادگیری باشند و از وجود اساتید صنعتی و پیشکسوتان بهره ببرند.

دکتر امیر مومنی اظهار کرد: امروز خرسندیم که ششمين همایش روز مهندس که محفل انس و الفت صنعت و دانشگاه است را در حضور جهادگران عرصه صنعت و مدیران استانی برگزار می‌کنیم.

مومنی اضافه کرد: دانشگاه صنعتی همدان پیش از این، پنج دوره از همایش روز مهندس را برگزار کرده و اگر امروز این دانشگاه‌ رو به رشد است و مسیر بالندگی را طی می‌کند به همت رؤسای پیشین دانشگاه است چراکه چراغی که آن‌ها به اسم روز مهندس روشن کرده‌اند هنوز روشن و پابرجاست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه از زمان حضور ریاست جدید دانشگاه صنعتی همدان شاهد اتفاقات مبارکی در این دانشگاه بوده ایم، اظهار کرد: امروز کشور در شرایطی قرار دارد که دانشجویان به عنوان پیشران عرصه سازندگی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

سیدمجتبی حسینی اضافه کرد: در شرایط فعلی پیشرفت در کشور محقق نمی‌شود مگر با ابزار مهندسی و اگر می‌خواهید در دنیای امروز پا برجا بمانید باید به سرعت تغییر کنید چراکه آینده یک هدف متحرک است.

وی ادامه داد: امروز مفهموم با سوادی تعییر کرده و بی‌سوادی به معنی منقرض شدن دانش است، بنابراین دانشجو باید آینده پژوهشی را در دستور کار و زندگی خود داشته باشد و کارهایی که تا امروز انجام نشده را انجام دهد.

در ادامه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه لازم است فضای گفتمانی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، گفت: این بستر به نسبت آماده شده و باید توسط قشر دانشگاهی تقویت شود.

احمد شانیان با اشاره به اینکه مهندسی با کار عملیاتی عجین شده است، افزود: امروز یکی از مشکلات در حوزه تولید نبود تکنسین‌های فنی است بنابراین مهندسین باید با فضای عملیاتی و کارگاهی بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد پیوند بیشتر صنعت و دانشگاه هستیم اما کافی نیست، اظهار کرد: با ایجاد اتحاد دو طرفه باید به سمتی حرکت کنیم که مقالات به سوی مطالعات اجرایی بروند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شود.

شانیان برگزاری پنل‌های تخصصی و ایجاد فضای گپ و گفت میان صنعت و دانشگاه را از نیازهای ضروری جامعه دانست و گفت: باید فضای گفتمانی بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود، این بستر به نسبت آماده شده و باید توسط قشر دانشگاهی تقویت شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه دانشجویان باید به سمت حرفه‌ای شدن در حوزه تخصصی خود پیش بروند، بیان کرد: حرفه‌ای بودن تضمین موفقیت دانشجویان در آینده است.

گفتنی است، در این همايش ۲۷ کارگاه علمی، اجرایی و صنعتی با حضور بیش از ۱.۱۰۰ دانشجو و با تدریس اساتیدی از صنعت و دانشگاه برگزار شد که شرکت کنترل گاز اکباتان نیز با عنوان کارگاه کنتور هوشمند نسبت به انجام این مهم اقدام نمود.که از اهداف آن، دیدار چهره به چهره صاحبان صنایع، مدیران ارشد، سازمان‌ها و نهادها با دانشجویان و اعضای هیات علمی و ارتقای توانمندی‌های دانشجویان بود. همچنین در پایان این همایش لوح تقدیر و تندیس ششمین همایش به آقای مهندس محمدرضا جعفری مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت کنترل گاز اکباتان تقدیم گردید.


لازم بذکر است شرکت کنترل گاز اکباتان در راستای عمل به مسؤلیتهای اجتماعی خویش و به منظور ارتقاء ارتباط با دانشگاه از اولین دوره این همایش همراه دانشگاه صنعتی همدان بوده است و در طول سال نیز این ارتباط را با حضور و بازدید دانشجویان از شرکت به منظور انتقال تجربیات و ارتقاء سطح دانش ایشان و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های استان تداوم بخشیده است و یکی از با سابقه ترین شرکت های بخش خصوصی در حوزه ارتباط با دانشگاه می باشد.

 

گزارش تصویری ششمین همایش روز مهندس دانشگاه صنعتی همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *