واحد تحقیق و توسعه شرکت کنترل گاز اکباتان به عنوان واحد نمونه استان همدان انتخاب شد

روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۶ در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری استان که در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حضور جناب آقای مهندس نیکبخت استاندار محترم همدان و رئیس ستاد استانی هفته پژوهش و جناب آقای مهندس قیاسی معاون محترم توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار همدان، جناب آقای دکتر زلفی گل رئیس دانشگاه بوعلی سینا، جناب آقای دکتر مجذوبی رئیس محترم بنیاد نخبگان استان همدان، جناب آقای دکتر کزازی رئیس محترم پارک علم و فناوری استان همدان و جناب آقای دکتر موسوی بهار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان برگزار شد.

در این مراسم واحد تحقیق و توسعه شرکت کنترل گاز اکباتان طی بررسی‌های انجام شده توسط سازمان های ذیربط به عنوان واحد تحقیق و توسعه نمونه استان همدان معرفی شد و استاندار همدان با اهداء لوح تقدیر به مهندس محمدرضا جعفری مدیرعامل شرکت کنترل گاز اکباتان از تلاش‌های این شرکت قدردانی کرد.

آقای مهندس نيکبخت با بيان اينکه نبايد هر ساله در هفته پژوهش شمار مقالات بازتاب داشته باشد بلکه شمار محصولات تجاري شده و همچنين ميزان بازتاب محصولات بايد مدنظر قرار گيرد افزود: علاوه بر پيشرفت در امور عمراني بايد در توسعه شهر نيز ورود پيدا کنيم چرا که توسعه موجب ثروت‌آفريني خواهد شد که جز با پژوهش محقق نمي‌شود.

وي تصريح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز ۲۰ ساله در سال ۱۴۰۴ بايد شمار محققاني که علم آنها به بار نشسته و توليداتشان تجاري شده، مشخص باشند و همين امر نيازمند ارتباط بين صنعت و دانشگاه است.

وي با بيان اينکه براي دانشگاه‌ها اعتبارات پژوهشی خوبی در نظر گرفته شده است ادامه داد: در اعتبارات بودجه پژوهشی اداره ها بايد به طور کامل جذب پژوهش شود و در حال حاضر يک درصد اعتبارات اداره ها به پژوهش اختصاص دارد که در برخي موارد اين يک درصد هم جذب نمی‌شود.

استاندار همدان با تاکيد بر تشکيل کارگروه پژوهش و حضور در اين کارگروه تصريح کرد: در کارگروه پژوهش مديران هر سازمان به همراه مشاور و معاون پژوهشي ملزم به شرکت هستند و موانع و مشکلاتی که در بخش پژوهش مطرح شود رسيدگی و پيگيری می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *