راهیابی طرح نوآورانه شرکت کنترل گاز اکباتان به مرحله نهایی هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس

طرح نوآورانه شرکت کنترل گاز اکباتان با عنوان طراحی و تولید مکانیزم هدایتگر میله شیر اطمینان رگولاتور گاز شهری به مرحله نهایی هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس (نوآوریهای برتر صنایع نفت،گاز و پتروشیمی( راه یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل گاز اکباتان، این طرح که با مالکیت شرکت کنترل گاز اکباتان، توسط مهندس مجید لاله چینی از مهندسان و مخترعان جوان این شرکت، در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت گواهینامه ثبت اختراع به شماره ۸۶۵۳۰ گردیده است، به عنوان یکی از سه طرح برتر استان همدان جهت حضور در هفتمین جشنواره سراسری دانایی خلیج فارس معرفی گردیده بود و پس از بررسیهای کمیته علمی به عنوان اولین طرح به مرحله نهایی این جشنواره ملی راه یافت.

به گفته دبیر هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس، در این دوره ۲۲۳ طرح نوآورانه از ۲۱ استان کشور به دبیرخانه جشنواره معرفی شده بودند که استان خوزستان با ۴۳ طرح و استان تهران با ۴۲ طرح بیشترین آمار را در ارائه طرحها به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است از این میان طرحهای ارسالی، ۵۲ طرح دریافتی دارای گواهی ثبت اختراع بوده اند.

دکتر رضا آذین در رابطه با فرآیند داوری و انتخاب طرحها گفت: کمیته علمی جشنواره شامل سه بخش علمی؛ برق و الکترونیک، مکانیک ، نفت و فرآیند با حضور ۸۳ داور از دانشگاه‌ها و صنایع نفت وگاز کشور به بررسی و ارزیابی نوآوری‌های این دوره از جشنواره پرداختند. از میان این طرح‌ها، در نهایت تعداد ۱۸ طرح برگزیده شده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده اند. که در تاریخ ۷ اسفند ماه ۱۳۹۶ با حضور اعضای کمیته علمی جشنواره، صاحبان طرح‌ها به ارائه طرح و مستندات آن می‌پردازند و پس از ارزیابی نهایی، ۵ طرح برتر انتخاب و جوایز خود را دریافت خواهند نمود.

شایان ذکر است معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت نفت، استانداری بوشهر، بنیاد نخبگان استان بوشهر، شرکت ملی نفت ایران ، دانشگاه خلیج فارس و سازمان بنادر و دریانوردی از حامیان این جشنواره هستند.

لینک مرتبط: طرح های راه یافته به مرحله نهایی هفتمین جشنواره ملی دانایی خلیج فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *