شرکت کنترل گاز اکباتان به عنوان واحد برتر رعایت کننده حقوق مصرف کنندگان برگزیده شد

شرکت کنترل گاز اکباتان در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان به عنوان واحد برتر رعایت کننده حقوق مصرف کنندگان مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت کنترل گاز اکباتان، سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان روز سه شنبه ۹ مردادماه ۹۷ و با حضور مقامات کشوری و استانی در ملایر برگزار و از ۱۵ شرکت و تولیدکننده برتر تجلیل شد.

مدیرکل نظارت بر تشکل‌ها و هماهنگی امور استان‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در این همایش بیان داشت: خدمات پس از فروش و قیمت مناسب کالاها از مهمترین مواردی است که مردم موقع خرید کالا توجه خاصی به آن دارند.

دکتر ارغنده‌پور با اشاره به نظارت دقیق بر قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: به کالاهای اولویت دار اول ارز ۳۸۰۰تومانی، به کالاهای اولویت دار دوم ارز ۴۲۰۰تومانی و به کالاهای اولویت دار سوم یا همان کالاهای بازار تبادل توافقی، ارز توافقی تخصیص یافته است.

وی با اشاره به راه اندازی طرح ناظرین افتخاری در سطح کشور با هدف ارتباط مستقیم مردم با سازمان حمایت از مصرف کنندگان گفت: دراین طرح مردم شکایات خود را به صورت مستقیم به سازمان حمایت از مصرف کنندگان ارائه می دهند که این طرح هم اکنون ۵هزار عضو افتخاری دارد.

مهندس متین، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان هم در این همایش گفت: صنایع پتروشیمی، فولاد، مس و آلومینیوم ۷۰درصد ارز صادراتی خود را تا چند روز آینده از طریق مجاری رسمی دریافت خواهند کرد.

او با اشاره به وضعیت متلاطم بازار سکه و ارز افزود: در سال ۱۳۹۳ رسوب سپرده های بانکی کوتاه مدت و بلند مدت بانک های استان همدان معادل ۷هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود که در پایان سال۹۶ به ۱۴هزار میلیارد تومان افزایش یافت و یکی ازعلل افزایش قیمت ارز و سکه همین افزایش نقدینگی در جامعه است.

حجت الاسلام برقراری، امام جمعه ملایر نیز با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی فقط با شعار، عملی نمی شود گفت: برای حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی و عزم ملی و همچنین افزایش کیفیت محصولات داخلی نیاز است.
معاون عمرانی فرماندار ملایر هم برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی را از خواسته های اصلی و مهم مردم برشمرد و گفت: لازمه حمایت از حقوق مصرف کنندگان نظارت دقیق بر وضعیت بازار و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی است.

در پایان این همایش از شرکت کنترل گاز اکباتان و ۱۴ واحد تولیدی دیگر استان همدان به عنوان حامیان برتر حقوق مصرف‌کنندگان تجلیل شد با اهدای لوح تقدیر شد.

لازم به ذکر است، همایش ملی روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با هدف انگیزه‌بخشی و ترغیب واحدهای تولیدی و خدماتی کشور به رعایت هرچه بهتر حقوق مصرف‌کنندگان و تشویق آحاد جامعه به استفاده از کالاها و خدمات واحدهای منتخب، نهم اسفند هر سال با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور در تهران برگزار می‌شود.

در کنار این رویداد بزرگ ملی که تاکنون ۱۶ دوره از آن برگزار گردیده است، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به منظور توسعه هرچه بیشتر فرهنگ ارزشمند رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در سراسر کشور، با تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعملهای لازم و ابلاغ آنها به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور راهکارهای لازم در خصوص برگزاری همایش استانی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان را تبیین نموده است تا واحدهای تولیدی و خدماتی برتر هر استان که در زمینه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان نقش مؤثری دارند، توسط سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت با همکاری انجمن‌‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استانی با اعطای لوح حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان مورد تقدیر قرار گیرند.

گفتنی است شرکت کنترل گاز اکباتان پیش از این در پانزدهمین همایش ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۵ مفتخر به دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان گردیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *